Blog

CIFF YOUTH // WHEAT AW19

CIFF YOUTH // WHEAT AW19

Det er tirsdag efter moderæs og CIFF YOUTH messe i Bella Centret. I sidste uge præsenterede vi med stolthed vores kommende AW19 kollektion, som blev modtaget med stor entusiasme fra de besøgende, hvis man spørger grundlægger og designer, Charlotte Galsgaard. 

Denne gang valgte vi at larme lidt mere end normalt ved at pryde de ellers kolde betonvægge med et udstrakt blomsterbanner. Dette skabte blikfang og stor begejstring hos de mange besøgende og forbipasserende. 

Foruden loungeområdet hvor vi serverede søde sager i form af farverige cupcakes og Bülow lakrids, havde vi også pyntet standen med friske blomster og dekorative uroer, der hang ned fra loftet. Standens univers og indretning skulle omfavne en af kollektionens store inspirationskilder, som lød på temaet: Poetry Garden. 

Charlotte forklarer: ”Vi kan slet ikke få nok af blomster hos os. Det er så stor en del af vores brand DNA, at vi igen var ”nødsaget” til at inkorporere dette i udsmykningen. I den sammenhæng gjorde det jo heller ikke noget, at blomsterne duftede dejligt og fyldte hallen med forårsstemning”.

ciff youth

FRA CIFF YOUTH TIL UDLANDET OG TILBAGE IGEN

CIFF KIDS' navneskift til CIFF YOUTH var på manges læber under messedagene. Standholderne stod og smalltalkede henover stativerne, hvor de forskellige meninger om lokations- og navneændringen delte vandene. For os var betydningen for messens ryk fra Forum til Bella Centret noget, som de var særligt opmærksomme på inden, at messen slog sine døre op onsdag morgen.

Foruden CIFF YOUTH har Wheat haft januar godt booket op med messer rundt omkring i Europa. Vores stærke sælgere har for korte perioder været hjemme at vende, pakke kufferterne på ny, for atter at drage afsted mod næste messe i horisonten. Først deltog de på Pitti Bimbo i Firenze, dernæst fløj de til Playtime i Paris og i skrivende stund er holdet deltagende på ISPO i München.

Messe

SLUT MED PFC-STOFFER I OVERTØJET

Fællesnævneren for bookinger og den øgede interesse for vores brand ved dette års messer, er ikke gået ubemærket forbi. Der bliver nemlig nikket anerkendende til og kommenteret på vores eliminering af skadelige stoffer i deres produkter. Som vi meldte ud ved lanceringen af SS19 kollektionen slut sidste år, har udfasen og brugen af PFC-stoffer i vores overtøjskollektioner, fået modeindustrien til at klappe i hænderne.

Charlotte slutter af ”Ordrestørrelserne, vi har fået ind fra messerne, viser sort på hvidt, at AW19 kollektionen har bragt sig i førertrøjen op imod tidligere kollektioner. Det betyder jo blot, at vi bevæger os i den helt rigtige retning, og at vi har fået budskabet ud til forbrugeren – både i form af vores bæredygtige mindset og fokusset på at mindske miljøpåvirkningen i produktionen af fremtidens kollektioner”.

Overtøj aw19

Vi glæder os til at dele hele kollektionen med jer, når den lander i butikkerne og på webshoppen omkring sommerstart. 

CIFF KIDS // Wheat SS19

CIFF KIDS // Wheat SS19

Forberedelse, eksekvering og teamwork! - Det kan ikke siges nok gange. Så snart at kapitlet for den forgangne sæson ebber ud, lurer forberedelserne til den næste lige om hjørnet. To gange om året løber kontorets mange medarbejdere dobbelt så stærkt. Ikke fordi at resterende måneder på året giver anledning til det modsatte, men særligt i forår- og efterårsmånederne, lader vi op til, at messesæsonen skal skydes igang.. og hvilket iver. 

Tjeklister er, måneder i forvejen, gjort klar til at modtage sine mange flueben, og i takt med, at det rolige overblik finder sin vej frem, stiger spændingen ved at gå endnu en udfordrende - og dog fantastisk tid i møde. 

 

MÅNEDERNE OP TIL CIFF KIDS

            ss19 boys kollektion

Efter en lang designperiode med idégenerering og moodboards, der pryder kontorets mange vægge, bliver beslutningen om lokation til sæsonens skydning endelig fastlagt. Den røde tråd skal skabes til det næste katalog. Hver en detalje bliver nøje overvejet, da alt skal stemme overens med designernes tanker og deres ønsker herom.

Denne tid er sjov for os! Vi elsker at skabe små fortællinger ud fra hvert et sæt tøj, vi ønsker at præsentere i kataloget. 

 

SS19 FOTOSHOOT

Når dagene ude på lokationerne er overstået, går vi næste fase i møde. Blandt 42.000 billeder er næste skridt at udvælge de få billeder, der skal pryde katalogets sider og præsentere SS19 kollektionen på bedste vis. Dette kræver timelange overvejelser, en lille snert af frustration som på trods af alt, overdøves af en stor portion begejstring.  

ss19 katalog udvælgelse       Forside trykkeri      ss19 katalog forside

Når kataloget langt om længe er i hus, pakkes de mange uåbnede kasser på paller, der står klar og fylder lagerets mange kroge, så de kan komme med på messen. 

 

SS19: CIFF KIDS

CIFF KIDS er den største danske børnetøjsmesse, hvor mere end 300 brands vælger at blive repræsenteret. For tredje sæson i træk stiller vi op med den største stand på messen. Alt inventar er lavet inhouse af vores dygtige medarbejdere, og intet er overladt til tilfældighederne. Standens mange facetter byder, foruden fremvisning af SS19 kollektionen, bl.a. på catch ups over en kaffe i vores lounge-område, kolde og søde fristelser i finurlige farver og former, samt Instagram overraskelser, der lægger op til sjov.   

Ingen tvivl om, at disse dage er hårde og timerne lange. Nuværende, såvel som nye potentielle kunder lægger vejen forbi vores stand, og vi nyder samværet, samt den positive energi, der strømmer ind over vores team. 

Dagene flyver afsted, og med et trylleslag er alt overstået. Tilbage til hverdagen på kontoret, hvor nye tjeklister skal udarbejdes og fremtidens kollektioner skal formes.  

Herfra er der ikke andet at sige end, tusinde tak til de af jer, der kiggede forbi vores stand. Vi var udfordret på varmegraderne, men humøret var højt og softice-maskinen var et sandt hit. 

Vi glæder os allerede til at byde jer velkommen igen til januar!

Wheat ciff

Ciff kids