CIFF YOUTH // WHEAT AW19

Det er tirsdag efter moderæs og CIFF YOUTH messe i Bella Centret. I sidste uge præsenterede vi med stolthed vores kommende AW19 kollektion, som blev modtaget med stor entusiasme fra de besøgende, hvis man spørger grundlægger og designer, Charlotte Galsgaard. 

Denne gang valgte vi at larme lidt mere end normalt ved at pryde de ellers kolde betonvægge med et udstrakt blomsterbanner. Dette skabte blikfang og stor begejstring hos de mange besøgende og forbipasserende. 

Foruden loungeområdet hvor vi serverede søde sager i form af farverige cupcakes og Bülow lakrids, havde vi også pyntet standen med friske blomster og dekorative uroer, der hang ned fra loftet. Standens univers og indretning skulle omfavne en af kollektionens store inspirationskilder, som lød på temaet: Poetry Garden. 

Charlotte forklarer: ”Vi kan slet ikke få nok af blomster hos os. Det er så stor en del af vores brand DNA, at vi igen var ”nødsaget” til at inkorporere dette i udsmykningen. I den sammenhæng gjorde det jo heller ikke noget, at blomsterne duftede dejligt og fyldte hallen med forårsstemning”.

ciff youth

FRA CIFF YOUTH TIL UDLANDET OG TILBAGE IGEN

CIFF KIDS' navneskift til CIFF YOUTH var på manges læber under messedagene. Standholderne stod og smalltalkede henover stativerne, hvor de forskellige meninger om lokations- og navneændringen delte vandene. For os var betydningen for messens ryk fra Forum til Bella Centret noget, som de var særligt opmærksomme på inden, at messen slog sine døre op onsdag morgen.

Foruden CIFF YOUTH har Wheat haft januar godt booket op med messer rundt omkring i Europa. Vores stærke sælgere har for korte perioder været hjemme at vende, pakke kufferterne på ny, for atter at drage afsted mod næste messe i horisonten. Først deltog de på Pitti Bimbo i Firenze, dernæst fløj de til Playtime i Paris og i skrivende stund er holdet deltagende på ISPO i München.

Messe

SLUT MED PFC-STOFFER I OVERTØJET

Fællesnævneren for bookinger og den øgede interesse for vores brand ved dette års messer, er ikke gået ubemærket forbi. Der bliver nemlig nikket anerkendende til og kommenteret på vores eliminering af skadelige stoffer i deres produkter. Som vi meldte ud ved lanceringen af SS19 kollektionen slut sidste år, har udfasen og brugen af PFC-stoffer i vores overtøjskollektioner, fået modeindustrien til at klappe i hænderne.

Charlotte slutter af ”Ordrestørrelserne, vi har fået ind fra messerne, viser sort på hvidt, at AW19 kollektionen har bragt sig i førertrøjen op imod tidligere kollektioner. Det betyder jo blot, at vi bevæger os i den helt rigtige retning, og at vi har fået budskabet ud til forbrugeren – både i form af vores bæredygtige mindset og fokusset på at mindske miljøpåvirkningen i produktionen af fremtidens kollektioner”.

Overtøj aw19

Vi glæder os til at dele hele kollektionen med jer, når den lander i butikkerne og på webshoppen omkring sommerstart. 


Læg en kommentar

Kommentarer skal godkendes inden de bliver offentliggjort.