www.wheat.dk ejes og drives af OffSpring A/S

CVR (VAT no.): 21780006
OffSpring A/S (Wheat)
Grusbakken 13, Gentofte
Danmark
Email: webshop@wheat.dk

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.wheat.dk til levering i Danmark og resten af verden.

Bestilling og betaling
www.wheat.dk er åben 24 timer i døgnet - alle ugens dage, og du kan næsten altid foretage et køb på vores webshop. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage online køb, når shoppen er åben og tilgængelig.

For at handle hos www.wheat.dk skal du være 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden måde har en juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og prisen på varerne. Eventuelle ekstra betalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, skal du klikke på "Køb og gå til betaling" (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmetode og vælg leveringsmetode. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen "Bestil og betaling".

Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser, samt trykfejl, prisstigninger og udsolgte varer.

Skulle du undtagelsesvis finde fejl eller opleve problemer med at opnå de angivne rabatter og tilbud, er du meget velkommen til at kontakte os på webshop@wheat.dk.

På www.wheat.dk kan du betale med følgende kreditkort:

VISA/Dankort
VISA
VISA Electron
MasterCard
MasterCard Debit
MobilePay 
ApplePay
Anyday

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du bestiller en vare hos os, vil du modtage en email kvittering (ordrebekræftelse) for vores modtagelse af din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale med os.

Bemærk venligst, at det ikke er muligt, at annullere eller ændre end gennemført ordre. Kontakt vores kundeservice ved spørgsmål. 

Levering

  • Alle ordre leveres med forsikrede pakker.
  • Når din ordre afsendes, modtager du et track & trace nr. på e-mail.

Alle pakker sendes fra vores eksterne lagerpartner: 

Wheat 
c/o DSV Solutions A/S 
Mossvej 27, Port 770 
8700 Horsens 
Danmark

Levering til Danmark: 

  • Forventet leveringstid 1-2 hverdage (op til 5 dage i udsalgsperioder) 
  • GLS pakkeshop: 29 kr. - gratis levering over 499 kr. 
  • GLS levering til virksomhedsadresse: 19,00 kr. 
  • GLS hjemmelevering: 49,00 kr. 
  • Burd levering: 39,00 kr. – gratis levering over 999 kr. (gælder ikke Wheat Repeat-varer) 

Levering til Sverige: 

  • Forventet leveringstid udenfor udsalgsperioder: 1-4 hverdage. 
  • GLS pakkeshop: 49,00 kr. – gratis levering over 599 kr. 
  • GLS hjemmelevering: 49,00 kr. 

Levering til Island 

  • Forventet leveringstid udenfor udsalgsperioder: 2-5 hverdage 
  • GLS hjemmelevering: 299,00 kr. 
  • GLS levering til virksomhedsadresse: 199,00 kr. – gratis levering over 1999 kr. 

Levering til Færøerne og Grønland 

  • Forventet leveringstid udenfor udsalgsperioder: 2-5 hverdage 
  • GLS Hjemmelevering: 249,00 kr. – gratis levering over 1999 kr. 
  • GLS levering til virksomhedsadresse: 249,00 kr. – gratis levering over 1999 kr. 

 

Retur og reklamation

30 dages returret

  • Vi tilbyder 30 dages returret på varer købt på www.wheat.dk. 
  • Vi tilbyder ikke ombytninger. Du skal derfor placere en ny ordre.
  • Returretten løber fra den dag, du modtager varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag  

Sådan returnerer du dit køb i vores returportal 

  • Du opretter selv din retur via vores returportal her.
  • I returportalen registrerer du de varer, du vil returnere. 
  • Du afholder selv returomkostningerne. Vælger du at benytte vores returlabel via returportalen, fratrækker vi 40 kr. fra dit returbeløb.  
  • Pak varen forsvarligt og vedlæg din returseddel som fulgte med pakken.
  • Når du har oprettet din retur, modtager du en QR-kode på mail som returlabel. Denne kode scannes i den nærmeste GLS pakkeshop. Husk at få en kvittering for indlevering. 

Tilbagebetaling

  • Du kan forvente at modtage pengene på din konto inden for 14 hverdage, efter at pakken er kommet os i hænde. Når vi har behandlet din returordre, vil du modtage en bekræftelse fra os på mail. Hvis du ikke har modtaget den inden for 14 hverdage, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice webshop@wheat.dk.   
  • Returbeløbet overføres til det betalingsmiddel, du anvendte til købet. Har du f.eks. betalt med kort, udbetales beløbet til det anvendte betalingskort 

Fortrydelsesretten bortfalder, og du kan miste dit returbeløb helt eller delvist, hvis varen er forringet. Dette kan f.eks. skyldes: 

  • At du faktisk har taget varen i brug. 
  • At varen er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den. 
  • At varen er blevet håndteret på anden måde, end var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet. 
  • Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshop. 
  • Vi modtager ikke returpakker sendt til pakkeshops eller med DAO. 


Returpakker sendes til:
 

Wheat 
c/o DSV Solutions A/S 
Mossvej 27, Port 770 
8700 Horsens 
Danmark

Reklamation - Hvis der er noget galt med produktet

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationer på varer, som ikke er købt på Wheat's egen webshop, bedes rettes til den pågældende forhandler.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden "rimelig tid"
Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: webshop@wheat.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner. 

Produktet skal sendes til:

Wheat 
c/o DSV Solutions A/S 
Mossvej 27, Port 770 
8700 Horsens 
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug venligst vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer behandlingstiden for klagen.

Ved begrundet klage refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer. Bemærk Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde at parterne ikke kan blive enig henviser vi til EU kommisionens hjemmeside - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Privatliv
For at handle hos www.wheat.dk skal du oplyse mindst: 

Navn
Adresse
E-mail-adresse
Telefon / mobil nummer

Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner, du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se. Bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprette et login for at kunne foretage selvbetjening i shoppen, kan dine personlige oplysninger ikke slettes, medmindre du beder os om at gøre det.

Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Som kunde har du ret til at få adgang til vores registreringsdata om dig, og du kan gøre indsigelse mod registrering i henhold til reglerne i denne lov om behandling af personoplysninger og spørgsmål vedrørende denne skal rettes til: webshop@wheat.dk.

Læs mere om privatliv og persondatapolitik her. 

 

Cookies
Ved at benytte www.wheat.dk, accepterer du, at vi kan bruge cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Lov og værneting køb af varer på www.wheat.dk er underlagt dansk ret og lovgivning. Enhver tvist afgøres ved de danske domstole.

Læs mere om vores Cookie politik her.