Dette website ejes og drives af OffSpring A/S.

OffSpring A/S (Wheat)
CVR (VAT no.): 21780006
Grusbakken 12
2820 Gentofte
Danmark
Email: webshop@wheat.dk

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på
www.wheat.dk



Bestilling
Webshoppen hos www.wheat.dk er åben døgnet rundt – alle ugens dage. I sjældne tilfælde kan shoppen være midlertidigt lukket på grund af vedligeholdelse. 

Du starter din bestilling ved at lægge de ønskede varer i indkøbskurven. Indtil du gennemfører købet, har du mulighed for at ændre i kurven og tjekke både vareindhold og priser. Eventuelle ekstraomkostninger som f.eks. fragt, bliver først beregnet lige før betalingen.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Køb og gå til betaling" (eller lignende). Her indtaster du dine oplysninger: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmetode og leveringsform. Du kan redigere indholdet af din kurv helt frem til du klikker på "Bestil og betaling" og dermed bekræfter købet.

Efter du har gennemført din ordre, modtager du en bestillingsoversigt som kvittering for vores modtagelse af din ordre. Bemærk venligst, at det ikke er muligt, at annullere eller ændre en gennemført ordre. Det er heller ikke muligt at få refunderet en eventuel prisforskel, hvis en vare senere bliver nedsat – f.eks. ved udsalg. Ønsker du at købe produktet til den nye pris, henviser vi til vores returpolitik

 

Priser og betalingsmuligheder

Alle priser på webshoppen er angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Vi modtager betaling med følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard, Anyday og MobilePay.

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

 

Levering
Ordrer leveres som udgangspunkt indenfor 1-5 hverdage afhængig af din lokation.
Fragtomkostninger og leveringstid afhænger af destinationen. Se venligst nedenfor for mere information om dit land. Når din ordre afsendes sender vi dig en ordrebekræftelse med et trackinglink. Bemærk, at der kan op til 24 timer før du kan følge din pakke på trackingen.

Alle pakker sendes fra vores eksterne lager: 
System Transport A/S
C/O Wheat 
Sysselvej 67 / Gate 12-16
7100 Vejle
Danmark

Bemærk: Der kan være længere leveringstid ifbm. helligdage eller i udsalgsperioder

Levering i Danmark
Leveringstid: 1–2 hverdage 
Leveringsmuligheder:
  • GLS Pakkeshop: 39 kr. - Gratis ved køb over 599 kr.
  • GLS Erhvervslevering: 39 kr.
  • GLS Hjemmelevering: 49 kr.
  • DAO Pakkeshop: 39 kr. - Gratis ved køb over 599 kr.
  • DAO Hjemmelevering: 49 kr.

 

Levering til Sverige
Leveringstid: 1–4 hverdage
Leveringsmuligheder:

  • GLS Pakkeshop: 49 kr. - Gratis ved køb over 599 kr.
  • GLS Hjemmelevering: 49 kr.

 

Levering til Island
Leveringstid: 2–5 hverdage (afsendes kun mandag, onsdag og fredag)
Leveringsmuligheder:

  • GLS Erhvervslevering: 199 kr.
  • PostNord Maxibrev: 65 kr.

 

Levering til Færøerne & Grønland
Leveringstid: 2–5 hverdage 
Leveringsmuligheder:

  • GLS Hjemmelevering: 299 kr.
  • GLS Erhvervslevering: 249 kr. 

 

Retur 
Vi tilbyder 30 dages fuld returret på varer købt på webshoppen. Returretten løber fra den dag, hvor du modtager varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Vi tilbyder ikke ombytning – ønsker du en anden vare, skal du derfor lægge en ny ordre.

Varer købt hos forhandlere kan ikke returneres eller refunderes hos os. Kontakt i stedet den pågældende forhandler, også ved reklamationer.

Du har ansvaret for returforsendelsen og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade på varen under transporten.

Bemærk: Du kan miste hele eller dele af dit returbeløb, hvis varen er forringet som følge af forkert eller unødvendig brug. Fortrydelsesretten bortfalder f.eks., hvis du har taget varen i brug, hvis den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, eller hvis den er blevet håndteret på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at vurdere dens egenskaber og kvalitet.

Sådan returnerer du
  1. Opret retur via vores returportal her.
  2. Registrer de varer, du ønsker at returnere.
  3. Du modtager en QR-kode på mail, som fungerer som din returlabel*.
  4. Pak varen forsvarligt, og vedlæg den originale returseddel fra din ordre.
  5. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop – vis QR-koden og få en kvittering for indlevering.

Du betaler selv for returfragt. Hvis du anvender vores label, fratrækkes der 40 kr. fra din refundering.

*Hvis du ikke ønsker at anvende vores label, men selv ønsker at sende din pakke retur så skal den sendes direkte til nedenstående adresse. Vi modtager ikke pakker sendt med transportører, der ikke leveres direkte på adressen.

Retur skal sendes til:
System Transport A/S
C/O Wheat 
Sysselvej 67 / Gate 12-16
7100 Vejle
Danmark


Tilbagebetaling

Du kan forvente at modtage pengene på din konto inden for 14 hverdage, efter at pakken er kommet os i hænde. Når vi har behandlet og tilbagebetalt din returordre, vil du modtage en bekræftelse fra os på mail. Returbeløbet overføres til det betalingsmiddel, du anvendte til købet. Har du f.eks. betalt med kort, udbetales beløbet til det anvendte betalingskort. 


 

Reklamation 
Dit køb er omfattet af købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du som forbruger har 2 års reklamationsret. Afhængig af den konkrete situation kan du få en beskadiget/defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at fejlen er opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via e-mail: webshop@wheat.dk 

Send venligst nedenstående oplysninger ifbm. reklamationer:
  • Ordrenummer
  • Et billede af produkt samt fejl
  • Beskrivelse af fejlen
Reklamationer på varer, som ikke er købt direkte på denne webshop, bedes rettet til den pågældende forhandler.

Hvis partner ikke kan blive enige kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer

De oplysninger, der registreres i forbindelse med dine køb, opbevares i 5 år fra afslutningen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, jf. Bogføringsloven § 10. Herefter bliver oplysningerne slettet automatisk.

Hvis du har oprettet et login til shoppen for at kunne benytte selvbetjening, gemmes dine personlige oplysninger, indtil du beder os om at få dem slettet.

Vi videregiver eller sælger ikke dine oplysninger til tredjepart – medmindre det sker som led i en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. I sådanne tilfælde sker offentliggørelsen i overensstemmelse med gældende lovgivning om beskyttelse af privatlivet.

Som kunde har du ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Du kan også gøre indsigelse mod registreringen i henhold til lovgivningen om behandling af personoplysninger.


Har du flere spørgsmål? 
Kontakt kundeservice:
webshop@wheat.dk
+45 45 20 02 20 (hverdage kl. 10-14)