30 dages retur

  • Vi tilbyder 30 dages returret på varer købt på www.wheat.dk. 
  • Vi tilbyder ikke ombytninger. Du skal derfor placere en ny ordre.
  • Returretten løber fra den dag, du modtager varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag . 

Sådan returnerer du dit køb i vores returportal 

  • Du opretter selv din retur via vores returportal her.
  • I returportalen registrerer du de varer, du vil returnere. 
  • Du afholder selv returomkostningerne. Vælger du at benytte vores returlabel via returportalen, fratrækker vi 40 kr. fra dit returbeløb.  
  • Pak varen forsvarligt og vedlæg din returseddel som fulgte med pakken.
  • Når du har oprettet din retur, modtager du en QR-kode på mail som returlabel. Denne kode scannes i den nærmeste GLS pakkeshop. Husk at få en kvittering for indlevering. 

Tilbagebetaling

  • Du kan forvente at modtage pengene på din konto inden for 14 hverdage, efter at pakken er kommet os i hænde. Når vi har behandlet din returordre, vil du modtage en bekræftelse fra os på mail. Hvis du ikke har modtaget den inden for 14 hverdage, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice webshop@wheat.dk.   
  • Returbeløbet overføres til dét betalingsmiddel, du anvendte til købet. Har du f.eks. betalt med kort, udbetales beløbet til det anvendte betalingskort 

Fortrydelsesretten bortfalder, og du kan miste dit returbeløb helt eller delvist, hvis varen er forringet. Dette kan f.eks. skyldes: 

  • At du faktisk har taget varen i brug. 
  • At varen er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den. 
  • At varen er blevet håndteret på anden måde, end var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet. 
  • Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshop. 
  • Vi modtager ikke returpakker sendt til pakkeshops eller med DAO. 


Returpakker sendes til:
 

Wheat
c/o DSV Solutions A/S
Mossvej 27, Port 770
8700 Horsens Danmark
Email: webshop@wheat.dk 


Reklamation

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Du skal kontakte os inden "rimelig tid"

Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: webshop@wheat.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner. 



Returbetingelser 3 for 2 kampagne

Når vi kører en 3 for 2 kampagne, anvender vi altid rabatten på de tre dyreste varer, hvis der købes mere end tre varer. Derefter beregner vi en rabat, som fratrækkes prisen på de tre dyreste varer.

Vare 1: 150 DKK
Vare 2: 200 DKK
Vare 3: 300 DKK

Disse tre varer koster i alt 650 DKK, og giver en besparelse på 150 DKK svarende til 23% på alle varerne. Denne procentsats fratrækkes derfor også ved retur. Så det endelige returbeløb bliver følgende for hver af de tre varer:

Vare 1: 115,5 DKK
Vare 2: 154 DKK
Vare 3: 231 DKK