Retur & Reklamation
30 dages retur
- Vi tilbyder 30 dages returret på varer købt på www.wheat.dk.
- Vi tilbyder ikke ombytninger. Du skal derfor placere en ny ordre.
- Vi gør opmærksom på, at vi ikke kan returnere eller refundere varer købt hos en forhandler. Her henviser vi til den pågældende forhandler, hvis der ønskes en returnering eller ombytning. Dette gælder også ved reklamationer.
Sådan returnerer du dit køb i vores returportal
- Du opretter selv din retur via vores returportal her.
- I returportalen registrerer du de varer, du vil returnere. Her vil du få alle nødvendige informationer for at kunne sende og modtage en refundering.
- Når du har oprettet din retur, modtager du en QR-kode på mail som returlabel. Denne kode scannes i den nærmeste GLS pakkeshop. Husk at få en kvittering for indlevering.
- Du afholder selv returomkostningerne. Bemærk at vi fratrækker 40 kr. fra din refundering.
- Pak varen forsvarligt og vedlæg din returseddel som fulgte med pakken.
Tilbagebetaling
- Du kan forvente at modtage pengene på din konto inden for 14 hverdage, efter at pakken er kommet os i hænde. Når vi har behandlet din returordre, vil du modtage en bekræftelse fra os på mail. Hvis du ikke har modtaget den inden for 14 hverdage, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice webshop@wheat.dk.
- Returbeløbet overføres til dét betalingsmiddel, du anvendte til købet. Har du f.eks. betalt med kort, udbetales beløbet til det anvendte betalingskort
- Vi gør opmærksom på, at vi ikke kan tage varer købt hos en forhandler retur. Dette skal ske hos den forhandler, hvor varen er købt.
Fortrydelsesretten bortfalder, og du kan miste dit returbeløb helt eller delvist, hvis varen er forringet. Dette kan f.eks. skyldes:
- At du faktisk har taget varen i brug.
- At varen er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den.
- At varen er blevet håndteret på anden måde, end var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.
- Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshop.
- Vi modtager ikke returpakker sendt til pakkeshops eller med DAO.
Reklamation
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os inden "rimelig tid"
Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: webshop@wheat.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.
Forlænget retur i julen
Ordre købt i perioden 1. november til 24 december kan returneres indtil d. 24 januar.