Blog

CIFF KIDS // Wheat SS19

CIFF KIDS // Wheat SS19

Forberedelse, eksekvering og teamwork! - Det kan ikke siges nok gange. Så snart at kapitlet for den forgangne sæson ebber ud, lurer forberedelserne til den næste lige om hjørnet. To gange om året løber kontorets mange medarbejdere dobbelt så stærkt. Ikke fordi at resterende måneder på året giver anledning til det modsatte, men særligt i forår- og efterårsmånederne, lader vi op til, at messesæsonen skal skydes igang.. og hvilket iver. 

Tjeklister er, måneder i forvejen, gjort klar til at modtage sine mange flueben, og i takt med, at det rolige overblik finder sin vej frem, stiger spændingen ved at gå endnu en udfordrende - og dog fantastisk tid i møde. 

 

MÅNEDERNE OP TIL CIFF KIDS

            ss19 boys kollektion

Efter en lang designperiode med idégenerering og moodboards, der pryder kontorets mange vægge, bliver beslutningen om lokation til sæsonens skydning endelig fastlagt. Den røde tråd skal skabes til det næste katalog. Hver en detalje bliver nøje overvejet, da alt skal stemme overens med designernes tanker og deres ønsker herom.

Denne tid er sjov for os! Vi elsker at skabe små fortællinger ud fra hvert et sæt tøj, vi ønsker at præsentere i kataloget. 

 

SS19 FOTOSHOOT

Når dagene ude på lokationerne er overstået, går vi næste fase i møde. Blandt 42.000 billeder er næste skridt at udvælge de få billeder, der skal pryde katalogets sider og præsentere SS19 kollektionen på bedste vis. Dette kræver timelange overvejelser, en lille snert af frustration som på trods af alt, overdøves af en stor portion begejstring.  

ss19 katalog udvælgelse       Forside trykkeri      ss19 katalog forside

Når kataloget langt om længe er i hus, pakkes de mange uåbnede kasser på paller, der står klar og fylder lagerets mange kroge, så de kan komme med på messen. 

 

SS19: CIFF KIDS

CIFF KIDS er den største danske børnetøjsmesse, hvor mere end 300 brands vælger at blive repræsenteret. For tredje sæson i træk stiller vi op med den største stand på messen. Alt inventar er lavet inhouse af vores dygtige medarbejdere, og intet er overladt til tilfældighederne. Standens mange facetter byder, foruden fremvisning af SS19 kollektionen, bl.a. på catch ups over en kaffe i vores lounge-område, kolde og søde fristelser i finurlige farver og former, samt Instagram overraskelser, der lægger op til sjov.   

Ingen tvivl om, at disse dage er hårde og timerne lange. Nuværende, såvel som nye potentielle kunder lægger vejen forbi vores stand, og vi nyder samværet, samt den positive energi, der strømmer ind over vores team. 

Dagene flyver afsted, og med et trylleslag er alt overstået. Tilbage til hverdagen på kontoret, hvor nye tjeklister skal udarbejdes og fremtidens kollektioner skal formes.  

Herfra er der ikke andet at sige end, tusinde tak til de af jer, der kiggede forbi vores stand. Vi var udfordret på varmegraderne, men humøret var højt og softice-maskinen var et sandt hit. 

Vi glæder os allerede til at byde jer velkommen igen til januar!

Wheat ciff

Ciff kids

 

Wheat støtter SOS Børnebyerne

Wheat støtter SOS Børnebyerne

Maj måned bød på en spændende nyhed, som begge parter endelig kunne løfte sløret for og offentliggøre. Det var med stort engagement, at nyheden lød sig, at Wheat var blevet FN Verdensmålspartner for SOS Børnebyerne.

- Deres samarbejde og indbyrdes planer for fremtiden ser lovende ud for befolkningen i Laos. 

En bæredygtig fremtid hos Wheat

Wheats filosofi er bygget op omkring, at børn skal være børn. Under udarbejdelse af de årlige kollektioner er designteamets opgave at skabe styles, hvor bevægelsesfrihed, fri leg og komfort er omdrejningspunktet. Wheat er kendetegnet ved, at tøjet er produceret i høj kvalitet, og hvor bæredygtighed har en vigtig rolle at spille. De seneste 10 år har Wheats produktion foregået i Bangladesh, og deres trofaste samarbejdspartner står nu klar med en ”grøn fabrik”.

I midt maj drog Charlotte og Peter på besøg i Bangladesh, hvor fabrikken skulle indvies og det røde bånd skulle klippes over. Fabrikkens produktion er Oeko-Tex certificeret, og al bomuld er organisk. Miljøet er ligeså i fokus her, da fabrikken genbruger vand, reducerer sit CO2-udslip og en lang række andre miljøbevidste initiativer.  

Mange bække små, gør en stor å

Siden en travl Black Friday nat i november 2017 har Wheat ikke ligget på den lade side. På daværende tidspunkt valgte de i stedet at døbe natten til SOS Friday, hvor al omsætning fra webshop-salget blev doneret til SOS Børnebyerne. Nattens succes gjorde Charlotte og Peter opmærksomme på, at de kunne være med til at flytte overforbruget og skabe en langsigtet plan om at fortsætte støtten i den gode sags tjeneste. 

Netop nu har Wheat indgået et fast partnerskab med SOS Børnebyerne som FN Verdensmålspartner. Charlotte og Peter har kastet deres kærlighed efter en børnehave i byen Luang Prabang, i Laos. Landsbyen huser 14 familier, hvoraf 72 er børn og i byen ligger én børnehave. Den har indtil videre 7 ansatte undervisere til at hjælpe børnene på vej mod en bedre fremtid.

Charlotte sætter ord på samarbejdet: ”Vi er glade for, at vi i Wheat har ressourcerne til at gøre en forskel. Vi håber på, at vores støtte vil være med til at skabe trygge rammer for en masse børn, der har behov for en god start på livet”.

Luang Prabang er, foruden sin beskyttelse af Unesco, et særligt udsat område, og mange indfødte lever i fattigdom, hvor hungersnød banker på døren og sygdom splitter familier ad. I SOS Børnebyen lever flere kvinder i rollen som SOS-tante. Dette indebærer et forløb, hvor kvinderne skal indstilles til at blive SOS-mødre, hvis de bliver godkendt til jobbet. Disse kan efterfølgende tage op til 10 børn under deres vinger.

Opbakningen spreder sig som ringe i vandet

Ikke nok med at virksomhedens overhoveder ser partnerskabet med SOS som givende begge veje, så har dette smittet af på de ansatte i Wheat. Peter forklarer: ”Det giver vores medarbejdere et fælles mål at arbejde hen imod, samt mulighed for at gøre en forskel i verden. De tager aktivt med på landsindsamling, og flere har allerede meldt sig som faddere hos SOS Børnebyerne”. Og Charlotte fortsætter: ”.. ja, et sådanne samarbejde ville slet ikke kunne lade sig gøre, hvis ikke alle mand var med ombord. Det er fantastisk med al den opbakning og entusiasme!”.

Foruden de ekstra faddere der har meldt sig på banen den forgangne måned, så har samarbejdet ligeså medvirket til, at de ansatte vil donere deres årlige julegave til SOS Børnebyerne.

Sammen kan vi gøre en forskel

I takt med Wheats øget fokus på bæredygtighed, er tankerne bag samarbejdet ligeså at få folks opmærksomhed drejet hen imod en grønnere fremtid i modebranchen. Som Peter fremhæver: ”Vi har alle et fælles ansvar om at værne for miljøet, og ikke mindst hjælpe, hvor der hjælpes kan”.

Udsigten til at samarbejdet vil udvikle sig yderligere, er stadig i støbeskeen. Chefdesigner Charlotte har flere gode idéer i ærmet, og sammen med resterende team skal der brainstormes på, hvad Wheat kan tilføre af værdi til projektet i fremtiden. 

 Gør en forskel og hjælp et barn her